fjernelse af visdomstaender

Fjernelse af visdomstænder

Smertefri og effektiv tandbehandling

Vi har åbent!

Du kan fortsat trygt gå til tandlæge som tidligere ifølge sundhedsstyrelsen.

Vi følger strenge hygiejniske retningslinjer.

Hvad er visdomstænder?

Visdomstænderne er de sidste af de bagerste og blivende kindtænder, man får enten sidst i teenageårene eller i starten af 20 års alderen. Visdomstænder kan volde problemer, hvis de sidder forkert, og der ikke er plads i tandrækken. Det kan medføre, at tænderne kun bryder delvist frem og risikerer at skade både nabotænder eller nerver. Du kan få op til fire visdomstænder - to i overkæben og to i underkæben

Hvornår skal en visdomstand fjernes?

Uhensigtsmæssig placering af visdomstænderne kan give anledning til caries og betændelse omkring visdomstanden og i nabotænderne, hvor der kan opstå smerter og hævelser i tandkødet. Hvis visdomstænderne medfører smerter og betændelse kan det være nødvendigt at fjerne dem.

Få smertefri fjernelse af visdomstænder

Hos Tandlægerne på Skt. Anne Plads er du er i sikre og trygge hænder under hele forløbet. Vi har stor erfaring og rutine i fjernelse af visdomstænder til en fair pris i Odense - smertefrit og effektivt..

Eksempler på situationer, hvor visdomstanden skal fjernes:

• Hvis der er hul i tanden, eller hvis der opstår hul i nabotanden pga. visdomstanden.
  • Hvis der opstår en lomme omkring tanden, hvor der sætter sig bakterier, der kan medføre betændelse.
  • Hvis visdomstanden gør skade på nabotanden ved at ”spise” af roden.
  • Hvis der ligger en cyste i forbindelse med visdomstanden.

Tryg og smertefri behandling

Hos Tandlægerne på Skt. Anne Plads er vi klar til at yde en professionel tandbehandling og den bedst mulige service, så du kan føle dig tryg under hele forløbet.

• Al kirurgi sker under lokalbedøvelse og er naturligvis helt smertefri.
  • Vi har stor rutine i at udføre kirurgiske indgreb, hvilket garanterer dig den bedste oplevelse.
  • Er du meget nervøs, kan du få beroligende medicin inden indgrebet.
  • Vi informerer dig grundigt om hele behandlingsforløbet.
  • Behandlingen finder sted i rolige og trygge omgivelser af en erfaren tandlæge.

Vejledning om pleje af tænder og tandkød

Vores kompetente tandlæger har stor erfaring i tandudtrækning og tandkirurgi. Vi kan også vejlede dig i den rette pleje af tænder og tandkød i de tilfælde, hvor der rent faktisk er plads til visdomstanden.

Sikker fjernelse af visdomstand

Har du ømme visdomstænder? Kontakt os i dag, hvis du ønsker at høre nærmere om vores behandlinger, eller hvis du ønsker at booke en tid til behandling.

Tandlægerne på Sankt Anne Plads er en tandlæge- og specialtandlægepraksis i moderne og trygge rammer i hjertet af Odense. Vi er opdateret på den nyeste faglige viden og tilbyder holdbare behandlinger til fair priser.

Effektiv behandling til en fair pris

Henvisningspraksis i tand-, mund- og kæbekirurgi

Central beliggenhed i Odenses største lægehus