Visdomstænder

Fjernelse af visdomstænder

Smertefri og effektiv tandbehandling

Smertefri fjernelse af visdomstænder

Visdomstænderne kan ofte give problemer med tandkødslommer og smertefuld betændelse i tandkødet. Mange gange i et sådant omfang, at kun en operativ fjernelse af visdomstænderne er løsningen. Hos Tandlægerne på Skt. Anne Plads er du er i sikre og trygge hænder ved visdomstand fjernelse under hele forløbet. Vi har stor erfaring med og rutine i fjernelse af visdomstænder til en fair pris i Odense - smertefrit og effektivt.

Hvad er en visdomstand?

Du kan få op til fire visdomstænder - to i overkæben og to i underkæben. Visdomstænderne sidder bagerst i munden og kan volde problemer, hvis de er lejret forkert og der ikke er nok plads i tandrækken. Det kan give anledning til at visdomstænderne kun bryder delvist frem. Uhensigtsmæssig lejring af visdomstænderne kan give anledning til caries og betændelse omkring visdomstanden og i nabotænderne, hvor der kan opstå smerter og hævelser i tandkødet. Hvis visdomstænderne medfører smerter og betændelse kan det være nødvendigt at fjerne dem.

Eksempler på situationer, hvor visdomstanden skal fjernes:

• Hvis der er hul i tanden, eller hvis der opstår hul i nabotanden pga. visdomstanden.
  • Hvis der opstår en lomme omkring tanden, hvor der sætter sig bakterier, der kan medføre betændelse.
  • Hvis visdomstanden gør skade på nabotanden ved at ”spise” af roden.
  • Hvis der ligger en cyste i forbindelse med visdomstanden.

Tryg og smertefri behandling

Hos Tandlægerne på Skt. Anne Plads er vi klar til at yde en professionel tandbehandling og den bedst mulige service, så du kan føle dig tryg under hele forløbet.

• Al kirurgi sker under lokalbedøvelse og er naturligvis helt smertefri.
  • Vi har stor rutine i at udføre kirurgiske indgreb, hvilket garanterer dig den bedste oplevelse.
  • Er du meget nervøs, kan du få beroligende medicin inden indgrebet.
  • Vi informerer dig grundigt om hele behandlingsforløbet.
  • Behandlingen finder sted i rolige og trygge omgivelser af en erfaren tandlæge.

Vejledning om pleje af tænder og tandkød

Vores kompetente tandlæger har stor erfaring i tandudtrækning og tandkirurgi. Vi kan også vejlede dig i den rette pleje af tænder og tandkød i de tilfælde, hvor der rent faktisk er plads til visdomstanden.

Sikker fjernelse af visdomstand

Har du ømme visdomstænder, og ønsker du en professionel fjernelse af dine visdomstænder til en fair pris i Odense? Kontakt os i dag, hvis du ønsker at høre nærmere om vores behandlinger, eller hvis du ønsker at booke en tid til behandling.

Tandlægerne på Sankt Anne Plads er en tandlægepraksis i moderne og trygge rammer i hjertet af Odense. Vi er opdateret på den nyeste faglige viden og tilbyder holdbare behandlinger til fair priser.

Effektiv behandling til en fair pris

Vi har fokus på faglig viden og udvikling

Central beliggenhed i Odenses største lægehus